Offline-ryhmäkeskustelut käynnistyvät elokuussa, online-kvali pyörii täysillä

Iloksemme voimme ilmoittaa, että kasvokkain tehtävät ryhmäkeskustelut ja syvähaastattelut käynnistetään näillä näkymin taas elokuun alusta! Turvallisuuteen kiinnitetään tietenkin erityistä huomiota ja prosessit turvallisuuden varmistamiseksi ovat jo valmiina.

dmitry-bayer-BzulUdQuvi8-unsplash (1)

Kun korona iski maaliskuun puolivälissä, lopetimme välittömästä offline tiedonkeruun. Melkein yhdessä yössä siirsimme onlineen kaiken kvalitatiivisen tutkimuksen brändin syväluotauksista co-creation -projekteihin. Tämä oli melkoinen urakka, sillä Inspirans on aina erikoistunut klassiseen, kasvokkain tehtävään laadulliseen tutkimukseen. Onneksi olimme kuitenkin tehneet online-kvalia jo aikaisemmin.

Käärimme siis hihat ja ryhdyimme hommiin. Mietimme uusiksi kaikki prosessit, selvitimme parhaat mahdolliset online-työkalut ja lisäkoulutimme itsemme hakemaan laadullista ymmärrystä parhaalla mahdollisella tavalla myös onlinessa. Me venyimme, urakoimme ja päätimme yhdessä, että tästä selvitään ja tuttu Inspirans-laatutaso pitää oli menetelmä mikä hyvänsä. Ja niin selvittiinkin! Tällä hetkellä meidän online-kvalitutkimus pyörii täydellä teholla, myös yli heinäkuun.

Ei ole lainkaan itsestäänselvyys, että tarina sai näin onnellisen lopun. Lämmin kiitos kuuluu paitsi upealle Inspirans-porukalle, myös meidän mahtaville, lojaaleille asiakkaille. Kiitos, että lähditte muutosmatkalle mukaan ja kiitos, että luotitte meihin!

Olemme myös saaneet runsaasti positiivista palautetta meidän online-tutkimuksista, mikä motivoi entisestään hiomaan menetelmän hyödyntämistä. Kiitos tästä palautteesta! Korona-kriisin keskellä se on lämmittänyt oikein erityisesti.

”Olemme toteuttaneet erilaisia konseptinkehityshankkeita ns. verkkokvaleina, ja olemme olleet kokemuksiimme hyvin tyytyväisiä. Osallistujien vastaukset kysymyksiin ovat olleet todella hyvin pohdittuja ja perusteltuja. Olemme tutkineet online kvaleina sekä kuluttaja että b2b-kohderyhmiä. Molemmissa tapauksissa oppimiskäyrämme kohderyhmiemme tarpeista ja siitä, mihin suuntaan konsepteja kannattaa kehittää, on ollut mahtava. Erityisesti meitä on ilahduttanut tulosten konkreettisuus ja hyödynnettävyys liiketoiminnassamme.”

 Myös osallistujille online-tutkimuskokemus on näyttäytynyt myönteisenä:

 ”Keskustelualusta toimi moitteetta ja oli helppo ymmärtää. Tykkäsin siitä, että kysymykseen piti ensin vastata itse ennen kuin näki muiden mielipiteitä, jotta oikeasti sanoi mitä ajatteli eikä tullut muilta vaikutteita. Jälkeenpäin olikin mukavaa lukea muiden ajatuksia ja kommentoida niitä, jotka herättivät ajatuksia ja esimerkiksi muistuttivat jostain teemasta jonka itse unohti mainita vaikka sitä piti tärkeänä.” -Osallistujapalaute

Ainakin näillä näkymin pystymme toteuttamaan elokuun alusta lähtien laadukasta kvalitatiivista tutkimusta millä tahansa menetelmällä. Siihen asti ja myös heinäkuun ajan toimimme edelleen onlinessa.

Onko sinun pöydälläsi MIKSI, MILLAINEN tai MITEN –kysymyksiä, joihin olisi hyvä saada vastaukset kehittämistyön etenemiseksi? Ota yhteyttä ja lähdetään yhdessä ratkomaan niitä!

 

Pirjo Ekman, pirjo.ekman@inspirans.fi, +358 50 591 1030

Lotta Kasi, lotta.kasi@inspirans.fi, +358400200468

Malin Karlsson, malin.karlsson@inspirans.fi, +358503314180

Sari Roth, sari.roth@inspirans.fi, +358 40 844 0925

Inspirans Oy, info@inspirans.fi , 09-6844340