Palvelut / Konsepti- ja tuotekehitys
Kuluttajalähtöistä kehitystyötä
Kvalitatiivinen tutkimus tuo aidon kuluttajalähtöisyyden konsepti- ja tuotekehitysprosessiin. Jatkuva vuorovaikutus yrityksen ja kuluttajan välillä ohjaa kehitystyötä oikeaan suuntaan prosessin eri vaiheissa.
Konsepti- ja tuotekehitystutkimus:
- paikantaa kuluttaja-insighteja kehitystyön pohjaksi
- tuottaa konseptiaihioita ja ideoita jatkojalostusta varten
- auttaa rakentamaan ideoista puhuttelevia ja relevantteja konsepteja
- täsmentää konseptit niin, että ne vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin
- auttaa kehittämään tuotteet, jotka lunastavat parhaalla mahdollisella tavalla konseptin lupauksen
- ohjaa markkinointikonseptin suunnittelua tavoitteiden mukaiseksi.
Monimenetelmällinen co-creation
Monimenetelmällinen Co-creation –lähestymistapa auttaa rakentamaan kaupallisesti menestyviä konsepteja tuoteryhmään osallistamalla kuluttajat mukaan suunnitteluun. Perinteiseen co-creation -lähestymistapaan verrattuna monimenetelmällisyys tuottaa selvästi runsaammin arvokkaita kuluttajalähtöisiä insighteja.
Monimenetelmällisen Co-creation -lähestymistavan vahvuudet:
- Moninkertaisesti kuluttajalähtöisiä insighteja eli koettuja ongelmia, haasteita, tarpeita, toiveita, unelmia, jotka toimivat konseptoinnin pohjana myös tulevaisuudessa.
- Erittäin runsaasti kuluttajalähtöisiä ideoita insighteihin.
- Parhaat ideat muotoiltuna konsepteiksi yhdessä kuluttajien kanssa rakenteella: insight, lupaus / kiteytys, kuluttajahyödyt, perustelut.
- Parhaat konseptit muotoiltuna pakkausprotoiksi / -luonnoksiksi.
Monimenetelmällinen Co-creation tarkoittaa sitä, että kuluttajat generoivat ideoita useista eri lähtökohdista. Etuna on se, että insighteja ja ideoita saadaan sekä määrällisesti enemmän että laadullisesti rikkaammin.